E-commerce

Transformacja cyfrowa. E-commerce, finanse internetowe i cyfrowy biznes.

2 Mins read

Transformacja cyfrowa zachodzi na naszych oczach i nie jesteśmy jedynie jej obserwatorami, ale aktywnymi uczestnikami. Pandemia to doświadczenie, które zrewolucjonizowało wiele dziedzin naszego życia. Jedną z nich są zakupy. Kwarantanna przyspieszyła proces, który trwał od dawna – przenoszenie się zakupów w przestrzeń wirtualną, do sieci.

Nowości technologiczne mają swoje zastosowanie w naszym codziennym życiu. BNPL (buy now pay later) to rodzaj krótkoterminowego narzędzia finansowania, które pozwala konsumentom dokonywać zakupów i płacić za nie w ratach, często bez naliczania odsetek. Składasz wniosek w punkcie kasowym i zwykle w ciągu kilku sekund otrzymujesz zgodę pożyczkodawcy, u którego zarejestrował się sprzedawca.

Programy Kup teraz, zapłać później robią dokładnie to, co mówią – masz możliwość zakupu czegoś bez konieczności płacenia za to w późniejszym terminie. Znany również jako kredyt w punkcie sprzedaży, niektóre programy dają 30 dni na spłatę, podczas gdy inne umożliwiają do 12 miesięcy. Wygląda na to, że BNPL ma zostać. Ci, którzy tego próbują, lubią to. Wielokrotni klienci i wskaźniki retencji zgłaszane przez wiele firm są „zadziwiająco wysokie”.

Handel elektroniczny zrobił krok naprzód w pandemii. Branża e-commerce odnotowuje prawdziwy rozkwit. Handel elektroniczny to kupowanie i sprzedawanie towarów lub usług przez Internet oraz przekazywanie pieniędzy i danych w celu realizacji sprzedaży. Jest również znany jako handel elektroniczny lub handel internetowy. Gdy fizyczne sklepy są zamknięte lub niedostępne, nowe rodzaje detalistów zaczęły sprzedawać lub wzmacniać swoją obecność: szczególnie godny uwagi był sukces małych, niezależnych marek oferujących swoje produkty bezpośrednio konsumentom. Nowe pokolenia ludzi zaczęły kupować online z konieczności, ale nadal z przyjemności.

Pandemia przyspieszyła cyfryzację. Cyfryzacja to wykorzystanie technologii cyfrowych do zmiany modelu biznesowego i zapewnienia nowych możliwości generowania przychodów i tworzenia wartości; jest to proces przechodzenia do biznesu cyfrowego. Radykalnie zmienia się nasz świat. Cyfryzację można postrzegać jako szok technologiczny/podażowy, który wpływa na główne agregaty gospodarcze, w szczególności poprzez wpływ na konkurencję, wydajność i zatrudnienie, a także poprzez interakcje z instytucjami i zarządzaniem. Cyfryzacja nie jest ani dobra, ani zła. To jest. Stopień, w jakim będzie to miało pozytywny lub negatywny wpływ na społeczeństwo i świat, zależy wyłącznie od twórców nowej technologii i konsumentów tej zdolności.